آقای ایمان امیر مدیرعامل شرکت امیرچاپ در حوزه چاپ و بسته‌بندی بر روی پلاستیک هستند که به‌واسطه شغل پدرشان، آقای احمد امیر، به این حرفه وارد شده­اند. اقای احمد امیر پدر صنعت چاپ پلاستیک خراسان هستند و جزء اولین افراد در شرق کشور هستند که چاپ ثابت روی پلاستیک انجام داده‌اند. ایشان با سرمایه اندک و خرید یک دستگاه چاپ چهار رنگ کار خود را شروع کرده‌اند.

آقای امیر از افرادی هستند که تمایل دارند ارتباط صنعت و دانشگاه روزبه‌روز بیشتر شده و راه‌حل مشکلات صنعت و رشد دانشگاه را ارتباط موثر بین آن‌ها می‌دادند. در این راستا ایشان جزو حامیان اصلی دومین کنفرانس تفکر سیستمی در عمل در سال 1400 قرار گرفتند و در برگزاری هرچه بهتر این رویداد کمک شایانی کردند.

در ادامه مصاحبه‌ای که با ایشان در مورد فعالیت‌ها و ارتباطاتشان با دانشگاه انجام شده است را به‌صورت خلاصه باهم مرور می‌کنیم.

شروع به‌کار . . .

در سال 79 موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته برق صنعتی شدم و همراه برادرم آقای محمد امیر در همان سال‌ها به کارخانه‌ای وارد شدیم که پدرم راه‌اندازی کرده بود. در 18 سالگی و پس از ورود به کار با صلاح دید پدر، به‌طور مستقیم وارد دفتر اداری کارخانه نشدیم بلکه از قسمت دستگاه برش کارخانه شروع به کار کردیم. زحمات زیادی را در این راستا کشیدیم و زمان زیادی را کار می‌کردیم، تمام ذکر و فکر ما کار بود، در حدی که برخی شب‌ها از فرط خستگی در کنار دستگاه خوابمان می‌برد.

پس از تلاش‌های فراوان در سال 86، با پشتکاری که داشتیم، پدر از ما خواستنند تا وارد بیزنس هم شویم. ترکیب ذهن فنی من، به همراه هوش اقتصادی محمد رمز موفقیتی برای ادامه مسیر و موفقیت‌های بیشتر گردید.

ببببببببببب

  ادامه تحصیل راهی برای شکوفایی . . .

پس از ازدواج در سال 88 و به اصرار و تشویق همسر در موسسه آموزشی سازمان مدیریت صنعتی و در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کردم. این ورود به دانشگاه سبب آشنایی با درس‌هایی شد که سال‌ها به‌صورت تجربی با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده بودم، پس بیشتر و بیشتر با اهمیت دانشگاه آشنا شده و کار خود را به‌صورت علمی‌تری ادامه دادم. بنابراین با درک اهمیت کاربرد دانش در محیط‌های کاری، با ادامه تحصیل در دوره‌های MBA و DBA و آشنایی با درس‌هایی جذاب‌تر بر دانش علمی خود افزودم. در طول تحصیل خود تمامی مشکلاتی که در کار داشتم برایم مرور می‌شد و با علاقه بسیار زیاد به دنبال یافتن پاسخ مشکلات تازه‌ای بودم که در حین کار با آن‌ها روبه‌رو می‌شدم و بنظرم ترکیب کار عملی و آموزش و ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه راه برون‌رفت کشور از مشکلات بسیار است.

گسترش فعالیت‌ها و موفقیت‌های بیشتر . . .

پس از منصوب‌شدن به‌عنوان مسئول کارگاه‌، سیستم را بروز کرده و آن‌را با بزرگترین دستگاه چاپ ایران تجهیز کردیم. با آشنایی بیشتر با فرآیند واردات، طی این سال‌ها دستگاه‌های متعددی را خریداری کرده و روز‌به‌روز فعالیت‌های خود را گسترش دادیم، به‌طوری‌که کارخانه‌ی جدیدی را تاسیس کرده و با جداشدن از برادر و ایجاد شرکت آریا فیلم، بر توسعه هرچه بیشتر شرکت‌های خود تمرکز کردیم.

222222222222

جذابیت کاری و علاقه‌ای که به کار داشتم سبب شده است که حتی اگر به 15 سال پیش نیز برگردم همین کار را ادامه دهم و به امیدخدا مصمم هستیم تا در سال‌های آتی، خروجی شرکت‌های خود را چند برابر کنیم و برای حل مشکلات مرتبط با صنعت بسته‌بندی در حد توان گام‌هایی را برداریم.

سخن پایانی . . .

یکی از نکاتی که قبل از ورود به هر کاری باید به آن توجه کرد، کسب اطلاعات لازم در مورد آن حرفه است. باید مطالعات لازم را انجام داد و سپس با تلاش زیاد کار را به پیش برد. نکته‌ای که اکثر تازه‌واردان انجام نمی‌دهند و می‌خواهند یک شبه راه صدساله را طی کنند.

در پایان از پدر عزیز خود که همواره پشتیبان ما بود و همدلی و صداقت را گوشزد می‌کرد، کمال تشکر را دارم. از مادر مهربانم که همیشه حامی و پشتیبان بنده بودند از صمیم قلب قدردانی می‌کنم و از برادر همراهم که در این راه طولانی در کنارم بوده‌ است سپاسگزارم. در نهایت از همه کسانی که مرا در این راه زیبا کمک کردند و همچنین از شما که شرایط انجام چنین مصاحبه‌ای را فراهم کرده‌اید ممنون هستم.

1

گالری تصاویر

unnamed

همایش های مرتبط

56c5b9bf6dafb

بازی‌ها/مسابقات سیسلند

12

موسسات و انجمن‌های علمی سیستمی

s main min

دانستنی‌های سیستمی

12

آینده پژوهی و دنیای آینده